Translation

To read this page in english or any other language, please see the bottom of this page.

lørdag 28. mai 2011

Nok en Packraft-test

Endelig var den her, min Packraft. Opprinnelig bestilte vi to stk av modellen Yukon yak, men da mine bein ble funnet for lange, måtte båten min returneres. Den litt lengere Denali llama ble løsningen.

Tidligere i uken kom pakken i posten, til ellevill begeistring. På grunn av en hektisk uke fikk jeg først testet farkosten i dag. Bergensværet viste seg fra sin rette side, så utprøvingen ble så reel som mulig, vått og fint! Båten ligger godt i vannet, og er god å padle. Vi har vurdert å droppe spruttrekket av vekthensyn, men padlingen medfører noe vannsøl, så trekket må nok være med. Det fungerer greit å bruke sitteunderlag som sete, så da sparer vi noen gram i forhold til å ta med sete som fulgte med. Packraften er litt "nervøs" i rettningsstyringen, men med sekken som ballast på baugen ble den mye mer stabil.

Alt i alt er jeg strålende fornøyd med båten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar